Saturday 4 February 2012

apam polkadot


Assalamualaikum w b t, selamat malam dot.dot
apam polkadot.  Itu tajuk entry ntuk kali ini. Kalau sebelum ni pasal jeput bawang yang aku bikin sendiri, kali ini nak share plak pasal apam polkadot. dot. Tapi bukan pasal resepi atau ramuan hatta cara-cara ntuk buat apam polkadot, aku belum belajar lagi doo Tapi rasanya hari ini atau malam ini aku rasa beruntung sebab dapat menikmati apam polkadot yang telah aku impikan sekian lama hehe. Ceritanya begini dot.dot

Petang tadi aku terima mesej dari seorang saem aku. Naema namanya. Jujur  cakap orangnya baik sekali .(puji sket lepas kenyang makan apam). Dapatlah mesej dari si dia. "syed, ade pogramm npe ptg ni?". Masa itu aku sedang dalam alam mimpi kot. Mungkin juga seperti katanya "Aiyaaa, Tdo mati!"

' syed,bz kah?Sy nak jpe awk jp ptg ni.huhu".Mesej kedua pula" 


Apa yang penting sangat nak jumpa. Aku berbisik dalam hati. Mungkin ia penting sebabnya dia susah nak jumpa aku sebelum ini. Dia rindu kat aku ke hehe..

Pendek cerita janji ntuk berjumpa di skol. Aku menunggu dia di busstop. adakah patut? Kemudian sampai, menengung, buat-buat telefon orang, control macho, tunggu dalam 5minit dia pun datang. Mak aih makin lawa dia ni.(nanti kuih lain pula yer Naema huhu) .Dia pun berikan aku satu bag kecil  pink kaler. Pada mulanya aku ingatkan bag itu ntuk diberikan kepada seorang yang lain. Kiranya aku ini menjadi orang tengah. Kami sahaja yang tahu. Tapi tak sangka pula ianya ntuk aku. Alah alang-alang berjumpa, aku dan dia pun mulalah buat tahi mulut. Dia tanya aku aku tanya dia. Dia senyum aku suka.

Sampai di rumah setelah balik dari pasar, aku buka bag kecil itu. Ternyata ianya apam polkadot! Aku ingatkan nasik goreng ikan masin. Terus tunjuk kat mak aku dan budak-budak halus. Pelawa mereka makan. Mereka makan aku pun makan. Adik aku makan satu aku makan empat, Mak ai.Sedapnya. Intinya blueberry! Pandai Naema buat. Boleh buat nantu ni mak aku cakap hehe..
Apa-apa pun, aku  sukakannya. Adik-adik aku suka, nak-nak yang kecil ni. 


Trima kacey yer Naema

No comments:

Post a Comment